Turna'nın ilk test uçuşu TUSAŞ tesislerinde yapıldı. Havacılık alanında dışa bağımlılığın azaltılması ve azami yurt içi faydanın sağlanmasını teminen yerli uçak-yerli motor entegrasyonu amacıyla TAI ve TEI arasında 11 Eylül 2007'de İşbirliği Protokolü çerçevesinde üretilen Turna'nın 'tamamen milli bir ürün kimliği kazanmasına” çalışılıyor.
TAI, konuyla ilgili şu açıklamayı yaptı:
“90 libre itme gücünde, 6 bin 500 maksimum pervane devrine sahip turboprop motorun güvenilirlik testlerini takiben, Türk Silahlı Kuvvetleri envanterine giren ilk özgün hava platformu Turna'nın standart motoru olması öngörülmektedir. Turna, 2001 yılından itibaren hava savunma birliklerinin eğitiminde kullanılmakta ve bugüne kadar yüzlerce saat uçuşu başarıyla gerçekleştirmiştir.”
Açıklamada ayrıca "TAI ve TEI firmalarının havacılık alanındaki birikim ve tecrübelerini bir araya getirerek gerçekleştirdikleri söz konusu özgün ve milli çözüm, ülkemiz havacılık ve uzay sanayisinin ihtiyaçlarının özgün çözümler ile ülke içinden karşılanması hedefi doğrultusunda atılmış önemli bir adımdır." denildi.
TAI, konuyla ilgili şu açıklamayı yaptı:
“90 libre itme gücünde, 6 bin 500 maksimum pervane devrine sahip turboprop motorun güvenilirlik testlerini takiben, Türk Silahlı Kuvvetleri envanterine giren ilk özgün hava platformu Turna'nın standart motoru olması öngörülmektedir. Turna, 2001 yılından itibaren hava savunma birliklerinin eğitiminde kullanılmakta ve bugüne kadar yüzlerce saat uçuşu başarıyla gerçekleştirmiştir.”
Açıklamada ayrıca "TAI ve TEI firmalarının havacılık alanındaki birikim ve tecrübelerini bir araya getirerek gerçekleştirdikleri söz konusu özgün ve milli çözüm, ülkemiz havacılık ve uzay sanayisinin ihtiyaçlarının özgün çözümler ile ülke içinden karşılanması hedefi doğrultusunda atılmış önemli bir adımdır." denildi.



0 yorum:
Yorum Gönder